Dr inż. Michał Pazdanowski
Prace badawcze
Analiza naprężeń resztkowych w szynach kolejowych i kołach DTRT - 57-05-P-80149 (grant sponsowany przez Narodowe Centrum Systemów Transportu Ministerstwa Transportu USA), 2005.
Rozwijanie zaawansowanych metod teoretycznego wyznaczania naprężeń resztkowych i fizycznie uzasadnionej aproksymacji danych doświadczalnych DTFR - 53-03-G-00012 (grant sponsowany przez Ministerstwo Transportu USA), 2004:
- Szacowanie naprężeń resztkowych metodą minimalizacji energii. Podsumowanie analizowanych przypadków;
- Rozszerzenie modelu obliczeniowego na przypadek materiału wykazującego wzmocnienie kinematyczne - próba poprawy efektywności procedur optymalizacji;
- O wprowadzeniu warunku nieściśliwości do modelu mechanicznego obliczania naprężeń resztkowych stosującego teorię plastycznego przystosowania;
- Dalsza analiza procesu zużycia i szlifowania szyny kolejowej;
Rozwijanie zaawansowanych metod teoretycznego wyznaczania naprężeń resztkowych i fizycznie uzasadnionej aproksymacji danych doświadczalnych DTFR - 53-95-G-00055 (grant sponsowany przez Ministerstwo Transportu USA), 1996-2003:
- Analiza naprężeń resztkowych Metodą Różnic Skończonych;
- Analiza porównawcza MEB, MES i UMRS w analizie naprężeń resztkowych;
- Analiza wrażliwości rozkładu naprężeń resztkowych na parametry strefy kontaktu;
- Analiza wrażliwości rozkładu naprężeń resztkowych na rozmiar strefy kontaktu i ciśnienie maksymalne;
- Obliczanie naprężeń resztkowych w szynie kolejowej wywołanych jednopunktowym kontaktem tocznym;
- Porównanie modeli dyskretnych HMES, UMRS i MEB w zastosowaniu do analizy naprężeń resztkowych w szynie kolejowej;
- Analiza wpływu zjawisk w strefie kontaktu na rozkład naprężeń resztkowych;
- Rozszerzenie modelu obliczeniowego na przypadek materiału wykazującego wzmocnienie kinematyczne;
- Rozszerzenie modelu obliczeniowego na przypadek materiału wykazującego wzmocnienie kinematyczne;
- O analizie wrażliwości problemu szyny kolejowej;
- O oszacowaniu siły podłużnej w szynach bezstykowych;
- Analiza naprężeń resztkowych w szynach kolejowych Bezsiatkową MRS z uwzględnieniem kinematycznego wzmocnienia materiału;
- O analizie wrażliwości problemu szyny kolejowej;
- O oszacowaniu siły podłużnej w szynach bezstykowych;
- Analiza naprężeń resztkowych w szynach kolejowych Bezsiatkową MRS z uwzględnieniem kinematycznego wzmocnienia materiału;
- O szacowaniu naprężeń resztkowych w kołach taboru kolejowego;
- Analiza skutków zużycia i procedury szlifowania szyn kolejowych;
- Rozszerzenie modelu obliczeniowego na przypadek materiału wykazującego wzmocnienie kinematyczne;
- O szacowaniu naprężeń resztkowych w kołach taboru kolejowego wykonanych z materiału wykazującego kinematyczne wzmocnienie;
- Analiza procesu szlifowania szyn kolejowych;
- Rozszerzenie modelu obliczeniowego na przypadek materiału wykazującego wzmocnienie kinematyczne. Przykładowe zastosowania inżynierskie;
- O poprawie oszacowania naprężeń resztkowych w ciałach wykonanych z materiału wykazującego kinematyczne wzmocnienie;
- Dalsza analiza procesu zużycia i szlifowania szyny kolejowej - testy stabilności;
Prace badawcze przeprowadzane podczas krótkoterminowych staży naukowych w US Department of Transportation Volpe National Transport Systems Center w Cambridge, MA (USA), 1989-1996:
- Zastosowanie nowej wersji Metody Kierunków Dopuszczalnych w analizie naprężeń resztkowych;
- Analiza naprężeń resztkowych Metodą Różnic Skończonych;
- Rozwijanie metody wyznaczania naprężeń resztkowych w końcach szyn przy zastosowaniu Metody Różnic Skończonych (raport z postępu prac);
- Szacowanie naprężeń resztkowych w otoczeniu swobodnego końca szyny kolejowej;
- Wyznaczanie naprężeń resztkowych w szynach kolejowych poddanych prostowaniu na prostownicy rolkowej - test obliczeniowy;
- Rozwijanie i zastosowanie modelu obliczeniowego naprężeń resztkowych uwzględniającego kinematyczne wzmocnienie materiału do szyn kolejowych poddanych symulowanym kontaktowym obciążeniom normalnym i stycznym;
- Rozwijanie i zastosowanie modelu obliczeniowego naprężeń resztkowych uwzględniającego kinematyczne wzmocnienie materiału do kół taboru kolejowego poddanych symulowanym kontaktowym obciążeniom normalnym i stycznym;
- Analiza naprężeń resztkowych w szynach kolejowych i kołach taboru kolejowego z uwzględnieniem kinematycznego modelu wzmocnienia materiału;
Obliczanie naprężeń resztkowych w szynach - II Fundusz Marii Skłodowskiej Curie (Polsko Amerykański Program Wspierania Prac Badawczych), 1992:
- Analiza naprężeń resztkowych Metodą Różnic Skończonych;
Rozwijanie metod obliczania naprężeń resztkowych w szynie kolejowej poddanej obciążeniom eksploatacyjnym (grant sponsowany przez Komitet Badań Naukowych), 1991:
- Nowa Metoda Kierunków Dopuszczalnych w nieliniowej optymalizacji z ograniczeniami;
Rozwijanie metody obliczania naprężeń resztkowych powstających w szynach kolejowych pod wpływem obciążeń eksploatacyjnych CPBP 02.19-06.30 (grant sponsorowany przez Ministerstwo Nauki Szkolnictwa Wyższego i Techniki), 1989-1991:
- Analiza MRS naprężeń resztkowych w pewnej klasie ciał idealnie sprężysto plastycznych wstępnie naprężonych i poddanych obciążeniom cyklicznie zmiennym;
- Zestawienie bibliografii na ten temat;
- Rozwijanie modelu obliczeniowego opartego na Metodzie Różnic Skończonych;
- Rozwijanie modelu numerycznego opartego na Metodzie Różnic Skończonych;
Rozwijanie metod i programów numerycznej i analityczno-numerycznej analizy i syntezy konstrukcji CPBP 02.01-05.03 (grant sponsowany przez Ministerstwo Nauki Szkolnictwa Wyższego i Techniki), 1987-1990:
- Obliczanie MRS naprężeń resztkowych w ciałach pryzmatycznych poddanych obciążeniom cyklicznym;
- Rozwijanie studialnego programu optymalizacji w obszarach ograniczonych przy zastosowaniu nowej wersji Metody Kierunków Dopuszczalnych;
- Rozwijanie rozszerzonego studialnego programu optymalizacji w obszarach ograniczonych przy zastosowaniu nowej wersji Metody Kierunków Dopuszczalnych;
- Ocena numerycznej efektywnooci programu realizującego algorytm nowej wersji Metody Kierunków Dopuszczalnych;
- Zestawienie bibliografii Metody Różnic Skończonych na dowolnie nieregularnych siatkach węzłów;
STRONA GŁÓWNA