Informacje nt. zasad funkcjowania w związku z pandemią SARS-CoV-2

Najnowsze informacje Władz PK w związku z pandemią SARS-CoV-2 (stale aktualizowane)

 

- Wybrane informacje:

   
2022.03.28 ZARZĄDZENIE NR 27 Rektora PK z dnia 28 marca 2022 r. w sprawie zasad funkcjonowania Politechniki Krakowskiej od 28 marca 2022 r.
2022.02.16 ZARZĄDZENIE NR 14 Rektora PK z dnia 16 lutego 2022 r. w sprawie organizacji kształcenia prowadzonego na Politechnice Krakowskiej w semestrze letnim roku akademickiego 2021/22
2022.01.27 ZARZĄDZENIE NR 8 Rektora PK z dnia 27 stycznia 2022 r. w sprawie organizacji pracy na Politechnice Krakowskiej od 31 stycznia 2022 r. do 27 lutego 2022 r.
2022.01.17 KOMUNIKAT NR 1 Rektora PK z dnia 17 stycznia 2022 r. w sprawie organizacji pracy w okresie od 24 stycznia 2022 r. do 27 lutego 2022 r.
2022.01.11 ZARZĄDZENIE NR 3 Rektora PK z dnia 11 stycznia 2022 r. w sprawie organizacji kształcenia prowadzonego na Politechnice Krakowskiej w semestrze letnim roku akademickiego 2021/22
2021.12.06 POLECENIE SŁUŻBOWE NR 8 Rektora PK z dnia 6 grudnia 2021 r. w sprawie obowiązku stosowania zasad bezpieczeństwa w związku z epidemią COVID-19
2021.12.06 ZARZĄDZENIE NR 124 Rektora PK z dnia 6 grudnia 2021 r. w sprawie organizacji kształcenia w okresie od 20 grudnia 2021 r. do 9 stycznia 2022 r.
2021.12.06 Zmiany w sposobie postępowania w przypadku uzyskania pozytywnego wyniku testu na obecność koronawirusa w związku z wprowadzeniem Komunikatu nr 14 Kanclerza PK
2021.12.03 KOMUNIKAT NR 14 Kanclerza PK z dnia 3 grudnia 2021 r. w sprawie zmiany Procedury zgłaszania podejrzeń i potwierdzonych przypadków zakażenia wirusem SARS-CoV-2 wśród członków wspólnoty PK
2021.06.16 ZARZĄDZENIE NR 81 Rektora PK z dnia 16 czerwca 2021 r. w sprawie organizacji kształcenia prowadzonego na Politechnice Krakowskiej w semestrze zimowym roku akademickiego 2021/22
   

 

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności strony internetowej Katedry Technologii Informatycznych w Inżynierii (L-10)

 

Katedra Technologii Informatycznych w Inżynierii (L-10) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Katedry Technologii Informatycznych w Inżynierii (L-10) - https://www.cce.pk.edu.pl.

  • Data publikacji strony internetowej: 
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Serwis posiada nagłówki w nieprawidłowej kolejności.
  • Niektóre elementy na stronach mają zbyt niski kontrast.
  • Elementy tekstowe i nietekstowe, posiadające białą obwódkę̨, spełniają̨ wymagany przez standard WCAG 2.0 minimalny poziom kontrastu co najmniej 4.5:1. Wszystkie inne elementy nieposiadające lub otoczone słabą obwódką, nie spełniają wymogów minimalnego kontrastu. Ich kontrast względem tła, na którym zostały osadzone, kształtuje się na poziomie poniżej 4.5:1.
  • Serwis nie posiada unikalnych tytułów stron.
  • Występują błędy parsowania.
  • Brak skiplinków.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 
  • Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Koordynator dostępności na PK, Jan Ortyl.
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon:+48 506 285 397

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Koordynator dostępności
  • Adres: ul. Warszawska 24, 31-155 Kraków
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon:+48 506 285 397

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Nasi Absolwenci

Jan Kowalski
Prezes spółki Kowalski S.A.

Absolwent specjalności:
Mechanika komputerowa

Temat pracy dyplomowej:
"Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz"

Strona domowa: www.kowalski.pl 

    Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do wypełnienia tekstem próbnej książki. Pięć wieków później zaczął być używany przemyśle elektronicznym, pozostając praktycznie niezmienionym. Spopularyzował się w latach 60. XX w. wraz z publikacją arkuszy Letrasetu, zawierających fragmenty Lorem Ipsum, a ostatnio z zawierającym różne wersje Lorem Ipsum oprogramowaniem przeznaczonym do realizacji druków na komputerach osobistych, jak Aldus PageMaker.

    Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do wypełnienia tekstem próbnej książki. Pięć wieków później zaczął być używany przemyśle elektronicznym, pozostając praktycznie niezmienionym. Spopularyzował się w latach 60. XX w. wraz z publikacją arkuszy Letrasetu, zawierających fragmenty Lorem Ipsum, a ostatnio z zawierającym różne wersje Lorem Ipsum oprogramowaniem przeznaczonym do realizacji druków na komputerach osobistych, jak Aldus PageMaker

 

Jan Kowalski
Prezes spółki Kowalski S.A.

Absolwent specjalności:
Mechanika komputerowa

Temat pracy dyplomowej:
"Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz"

Strona domowa: www.kowalski.pl 

    Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do wypełnienia tekstem próbnej książki. Pięć wieków później zaczął być używany przemyśle elektronicznym, pozostając praktycznie niezmienionym. Spopularyzował się w latach 60. XX w. wraz z publikacją arkuszy Letrasetu, zawierających fragmenty Lorem Ipsum, a ostatnio z zawierającym różne wersje Lorem Ipsum oprogramowaniem przeznaczonym do realizacji druków na komputerach osobistych, jak Aldus PageMaker.

    Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do wypełnienia tekstem próbnej książki. Pięć wieków później zaczął być używany przemyśle elektronicznym, pozostając praktycznie niezmienionym. Spopularyzował się w latach 60. XX w. wraz z publikacją arkuszy Letrasetu, zawierających fragmenty Lorem Ipsum, a ostatnio z zawierającym różne wersje Lorem Ipsum oprogramowaniem przeznaczonym do realizacji druków na komputerach osobistych, jak Aldus PageMaker

Oferta dla kierunku Transport

Dla kierunku Transport Katedra oferuje prowadzenie zajęć na studiach pierwszego stopnia z następujących przedmiotów:

STUDIA I STOPNIA:

  • Technologia informacyjna
  • Informatyka stosowana
  • Grafika inżynierska i systemy multimedialne

Staż i zatrudnienie

Katedra zapewnia młodym pracownikom naukowo-dydaktycznym i stażystom indywidualną opiekę naukową, udział w krajowych i zagranicznych konferencjach naukowych oraz pomoc w organizacji wyjazdów na staże krajowe i zagraniczne, a także możliwość uczestnictwa w pracach zleconych.

Katedra prowadzi seminaria naukowe z zakresu najnowszych osiągnięć i zastosowań współczesnych inżynierskich metod obliczeniowych, a w szczególności metody elementów skończonych oraz sieci neuronowych.

Katedra stwarza dogodne warunki dokształcania się w zakresie zastosowań technologii informatycznych wszystkim chętnym studentom, umożliwiając im łatwy dostęp do sieci komputerowej pracującej pod systemem Linux i MS Windows, obejmującej 5 laboratoriów dydaktycznych.

Informacje Ogólne

 

 

Struktura Katedry

  • Kolegium Katedry
  • 4 zespoły naukowe
  • Pracownicy dydaktyczni
  • Dział Administracyjno-Techniczny

Prace naukowo-badawcze

  • Metody dyskretyzacyjne
  • Metody sztucznej inteligencji
  • Mechanika materiałów i konstrukcji
  • Teoria i implementacja metod odwrotnych z wykorzystaniem danych doświadczalnych
  • Metody i oprogramowanie CAD/CAE oraz zastosowania grafiki komputerowej
    do problemów inżynierskich
  • Metody tworzenia oprogramowania

 

Struktura Katedry

 

Kierownik: prof. dr hab. inż. Witold Cecot
z-ca Kierownika: dr hab. inż. Marek Słoński, prof. PK

Kolegium Katedry:

prof. dr hab. inż. Witold Cecot
prof. dr hab. inż. Jerzy Pamin
dr hab. inż. Jan Jaśkowiec, prof. PK
dr hab. Irena Jaworska, prof. PK
dr hab. inż. Sławomir Milewski, prof. PK
dr hab. inż. Marek Słoński, prof. PK
dr hab. inż. Adam Wosatko, prof. PK
dr inż. Michał Pazdanowski
dr inż. Piotr Pluciński

W Katedrze funkcjonują 4 zespoły naukowe:

prof. dr hab. inż. Witold Cecot
dr inż. Marek Klimczak
dr inż. Marta Oleksy

prof. dr hab. inż. Jerzy Pamin
dr hab. inż. Adam Wosatko, prof. PK
dr inż. Magdalena German
dr inż. Marzena Mucha
dr inż. Anna Stankiewicz
dr inż. Balbina Wcisło

dr hab. inż. Jan Jaśkowiec, prof. PK
dr hab. inż. Marek Słoński, prof. PK
dr inż. Piotr Pluciński
dr inż. Marcin Tekieli

dr hab. Irena Jaworska, prof. PK
dr hab. inż. Sławomir Milewski, prof. PK
dr inż. Jacek Magiera
dr inż. Michał Pazdanowski
mgr inż. Maciej Głowacki

Pracownicy dydaktyczni:

dr Magdalena Jakubek
dr inż. Piotr Mika
dr inż. Krzysztof Podleś
dr inż. Wacław Reczek
dr inż. Jan Skalski

Profesorowie emerytowani:

dr hab. inż. Wojciech Karmowski 
prof. dr hab. inż. Janusz Orkisz 
dr hab. inż. Ewa Pabisek
dr hab. inż. Maria Radwańska 
dr inż. Renata Górska 

Dział Administracyjno-Techniczny
mgr Izabela Karasińska-Jaśkowiec - prac. ds. administracyjnych
mgr inż. Barbara Rodzynkiewicz - prac. ds. administracyjnych
mgr Anna Szumidło - prac. ds. administracyjnych/dydaktycznych
mgr inż. Grzegorz Nowak - administrator systemów IT
mgr inż. Marcin Klamra (umowa cywilno-prawna) - administrator systemów IT

 

Czytaj więcej: Struktura Katedry

Zdjęcia pracowników


 

 

Oferta dla kierunku Budownictwo

Dla kierunku Budownictwo Katedra L-10 oferuje prowadzenie zajęć na studiach dwustopniowych z następujących przedmiotów:

STUDIA I STOPNIA:
Grafika inżynierska
Geometria wykreślna
Matematyka stosowana i metody numeryczne
Metody obliczeniowe
Technologia informacyjna
Przedmioty dyplomujące
Semestr VI
Modelowanie komputerowe programem REVIT
Modelowanie kompozytów
Podstawy komputerowego modelowania ustrojów powierzchniowych
Grafika komputerowa w zastosowaniu do obliczeń inżynierskich
Semestr VII
Wizualizacja symulacji komputerowych
System "ROBOT"
Metody generacji siatek
Podstawy komputerowej mechaniki materiałów
Narzędzia informatyczne zarządzania dokumentacją techniczną i pracą grupową
Seminarium dyplomowe 

STUDIA II STOPNIA :

Wybrane aspekty BIM w projektowaniu konstrukcji
Wybrane aspekty BIM w projektowaniu konstrukcji mostowych
BIM w modelowaniu infrastruktury E
Systemy obliczeń konstrukcji inżynierskich
Ustroje powierzchniowe w budownictwie
Komputerowe wspomaganie projektowania
Inteligencja obliczeniowa, zastosowania w budownictwie
Zarządzanie systemami BIM
Interakcja konstrukcji z podłożem E
Metody komputerowe w inżynierii lądowej
Ustroje powierzchniowe
Matematyka w inżynierii lądowej
Metody matematyczne i optymalizacja w technice
Projektowanie zintegrowane w technologii BIM
BIM i budownictwo cyfrowe
Modelowanie parametryczne i analizy środowiskowe (wyb)
Bazy danych i inteligencja biznesowa (wyb)
Projektowanie zintegrowane w technologii BIM
Administracja i bezpieczeństwo systemów BIM (wyb)
Programowanie obiektowe (wyb)
Seminarium dyplomowe
Budowa systemów symulacji komputerowych - narzędzia i metody
Możliwość oprogramowania inżynierskiego i biznesowego
Algorytmy i struktury danych

 

STUDIA I STOPNIA W JĘZYKU ANGIELSKIM:
Applied Mathematics and Numerical Methods
Computer Graphics for Engineers
Introduction to BIM
Introduction to Diploma Profiles
Computational Methods
Information Technology

Elective subjects for diploma profile Computer Modelling - 45 hours in semesters VI and VII

Semestr VI
Modelling in REVIT (wybier)
Abaqus computer code (wybier)
Introduction to computational mechanics of materials (wybier)

Semestr VII
Robot computer code (wybier.)
Meshless analysis of engineering problems
Modeling of composites (wybier)
Diploma Seminar

 

STUDIA II STOPNIA W JĘZYKU ANGIELSKIM:

Computer Methods in Civil Engineering
Mathematics in Civil Engineering
Selected Aspects of BIM in Structure Design
Applications of computer science to building structures
Plate and shell structures

SPECJALNOŚĆ: BUDOWLE - INFORMACJA I MODELOWANIE (BIM) po ukończeniu której absolwent będzie przygotowany do pracy w inżynierii lądowej, ze szczególnym uwzględnieniem stosowania zaawansowanych technik informatycznych w projektowaniu, budowie i eksploatacji obiektów budowlanych.

Sylwetka absolwenta specjalności BIM